2010-09-14
 06:54:21

att bo ensam


Jag är lite sur på mig själv.. mjölken som jag skulle ha på min smaskiga havregrynsgröt, ja den är för gammal. Den gick ut för tre dagar sedan!! Jag kan inte ha 1 liter mjölk i kylskåpet för det hinns inte med att förtäras eftersom jag endast har mjöl på min gröt. Får väl gå och köpa ½ liters i taget istället.

Det är fortfarande en ovana att inte ha någon som gör allt till en, tvätta, städa, handla mat osv. Det är verkligen svårt att vänja sig. Kolla på mig igår bara, jag skulle stryka kläder och det tog en evighet för mig. Det lär väl ta någon vecka till tills jag känner att jag absolut står på mina egna fötter.

Nog om det.

Igår när jag kom hem från jobb somnade jag på soffan med katten på magen, så mysigt. Jag var så himla trött att jag inte kunde hålla ögonen öppna..
När klockan slog fem var jag påväg tillbaka till jobb, dags för personlmöte. Vi hade massor av saker att gå igenom så jag var inte därifrån förrän vid åtta.
När jag kom hem satte jag direkt igång med att stryka alla mina kläder. Jag har ju inte kunnat stryka tidigare eftersom jag inte haft något strykjärn, men som tur kom mamma och pappa med ett splitternytt som naturligtvis är superbra! Tack tack! :)

Nu ser jag på klockan att det är dags att dra på sig regnstövlarna och promenera mina sju minuter till jobb. Det regnar idag, typiskt för jag har glömt mitt paraply på jobb.

Ha en bra dag!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: