2010-10-24
 09:08:15

söndagsmys


Vilken mysig helg jag har haft.

Fredags; Det blev en kväll med underbara Annie. Vi var hungriga så vi gick ner till stan för att ta oss en smarrig sallad på Mezo. En supergod Ceasarsallad för min del och för hennes del blev det en kyckling- och mozarella sallad för hennes del. När vi suttit där och myst och blivit mätta i någon timme gick vi inom Pistachia och köpte med oss lite smågodis hem. Såfort vi kom hem till mig slängde vi fram skålar med godis och popcorn och kollade på Idol. Jay är oslagbar. Nu kan vi vara stolta och han ska banne mig vinna!
Annie åkte hem vid midnatt och då gick en trött Jenny och lade sig för att sova. Efter tre timmars sömn vakna jag till med ett ryck och tänkte, VAR ÄR JONATAN?!?! Han hade inte kommit hem än och jag blev jätte orolig så jag ringde och så visade det sig att han väntade på bussen och var påväg hem.
Vid fyra kom jag i säng igen för jag satt uppe med Jonatan och hans mat och pratade ett tag, ville ju höra om hur han hade haft det. Han hade liksom varit på After work med sitt jobb och han hade haft jätte roligt. :)

Lördags; Vakna vid tio, skönt! Jag var rastlös och satte igång med städningen och samla ihop tvätt och grejor. Vi hade tvättid klockan 12-16.00 så vi hade att göra senare. Mellan sprången till tvättstugan och lägenheten så hann jag göra lunch till oss båda, omelett med kesella, fetaost och tomater.
Såfort tvätten var överstökad satte vi oss ner i soffan och kollade film, School of rock. Efter halva filmens gång ringde Emelie och frågade om vi ville följa med henne till Väla och hitta ett par nya träningsbyxor till henne. Självklart hängde vi på!
På kvällen var hela familjen samlad hemma hos mamma och papppa. Mamma hade bakat goda pizzor som alla åt av och hade trevligt.
Vi kom väl hem vid midnatt efter en massa Skipbo-och UNO spel. 
Jag somnade gott i sängen på momangen.

Idag är det söndag och jag är faktiskt väldigt trött. Min katt har varit vaken sedan sextiden imorse och hållt låda. Nu sitter jag i soffan med benen på fotpallen i pyjamas, morgonrock och ullesockar och ser färdigt filmen från igår.
Jonatan ligger i sängen och mornar sig. Katten springer runt i lägenheten som en galning.
Idag kommer mamma hem till mig och ska klippa och slinga mitt hår, härligt! 

Nu ska jag äta upp min gröt och kolla över en inköpslista.


 Ojojoj, gammal bild! Här var jag 16 år. Vårterminen i nionde klass.
Mitt hår :(



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: