2010-05-14
 09:52:00

ups and downs


Mitt humör är just nu som en berg- och dalbana, svängigt och jobbigt. Vet inte om det är mest jobbigt för mig själv eller för min omgivning.

Väla igår gick undan, fick allt undanstökat på 2 ½ timme. Emelie shoppa loss och var glad. Jag införskaffade mig en söt rosa nessesär inför Rhodos resan. Det var en billig och stor, mycket behändig och glad blev jag.

På kvällen igår kom mammas kusin Dennis, hans sambo Pernilla och hennes dotter Felicia på besök. Det var så himla länge sedan vi sågs senast, typ min student och då träffades vi kanppt eftersom festen var i full gång när de anlänt. Det blev fika och massa skratt, mycket trevligt. Detta är människor som man bara kan tycka så himla mycket om, så goa och rara.

På kvällen beställde mamma pizza eftersom klockan var så mycket och vi inte hade ätit middag än. Jag tog någon bit fyllt med ångest.. Men jag menar, jag gick ju inte upp i vikt för det. Trots mina ångestfyllda tuggor njöt jag eftersom det var så himla gott och så himla länge sedan jag åt pizza.

Idag är det klämdag och jag har tagit ledigt från jobb. Vi skulle inte ha så många barn idag så då passade jag på att ta långhelg. Så skönt är det att kunna vakna utan att skrämmas halft till döds av ett alarm.
Vaknade utav att Jonatan kramade mig hårdare än någonsin. Han hade drömt värsta mardrömmen sa han och drömmen innehöll att jag hade dumpat honom och skickat honom till Malmö, haha. Du är för gullig Jonatan. ♥

Idag ska vi inte göra något alls. Jag ska inte träna eller så heller eftersom jag ska ta chansen att bli helt återställd från förkylning och öronvärk. Nu har jag ju även fått ont i halsen men förhoppningsvis ska detta vara det sista för den här gången.


Nåväl, måste berätta att jag har kollat ungefär hur vädret är i Rhodos stad i juni.
Dagstemp; 28
Nattemp; 20
Vattentemp; 22

Låter det inte härligt? Det är helt perfekta grader tycker jag. Men det är ju inte jätte mycket skillnad om vi hade åkt i maj som vi från början hade bestämt. Det som det skillde mest på var dagstempen som var på 24 grader.. Men jag är superglad över att vi valde juni istället, lite längre tid att längta bara.
Jag läste även om vad de rekomenderade för mat och dricka, det var en lång lista och jag måste ju hinna med att prova allt haha. Iallafall måste vi äta Grekisk sallad, annars har man ju inte upplevt den grekiska kulturen ;) !

Nu ska jag mysa ner mig i soffan med Jonatan och kolla på Sällskapsresan, den första där dom åker till Spanien. Den här är den absolut roligaste av de alla. Tänk om vår resa blir så katastrofal? Nej Jenny, bort med de dåliga tankarna för Guds skull.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: