2010-05-23
 15:14:25

helgens mys

Fredags; Åkte hem till Jonatan på eftermiddagen, pappa skjutsade mig så det var skönt. När jag precis hade anlänt frågade Jonatan mig om jag ville grilla med några av hans kompisar. Vem tackar nej till grillat? Inte jag iallafall. ;) Så vi åkte iallafall och åkte tillsammans och köpte kött och potatissallad och landade till slut hemma hos Kevin och började fixa och dona.
Det blev benfria kotletter med honungsglaze och potatissallad, mums! Det smakade gudomligt gott och alla njöt.
När kvällen närmade sig och kylan kröp fram tackade vi för oss och åkte hem. Jag somnade tidigt eftersom jag var så himla trött.



Lördags; Jag vaknade utav att Jonatan pratade med sin hund som hade hoppat upp i sängen för att busa runt. Klockan var runt 11 och jag blev alldeles chockad över att jag kunnat sova så länge, jag var väl trött..
Planerna för dagen var picknick så vi åkte och handlade en massa mat. Vi köpte grillade kycklingvingar, revbens, potatissallad, en stor baguette, vitlöksost, paptika, dricka  och ett paket American Coockies. Men var skulle vi ta vägen? Vi började med att köra mot Nyhamn, Mölle, Farhult och så vidare, jag kan inte alla namn men vi hittade vår plats till slut.  Slutdestinationen var en mysig lite stenstrand på en liten plats som låg i lä och solen den värmde på så skönt.
Maten smakade underbart, dock orkade vi inte äta mer än våra smaskiga kycklingvingar, lite potatissallad och baguette med vitlöksost. Låter mycket men det var det absolut inte haha.
Efter vår lilla picknick körde vi mot Lerberget igen och landade för en liten stund tills Ida ringde och bjöd hem oss för en liten filmkväll med godis. Vi kollade på två rätt kassa filmer, Trick or Treat och All about Steve, riktigt dåliga båda två. Nåja det var en supertrevlig kväll med mina bästa så det tackar vi för. När klockan blev närmre ett på natten drog vi oss hemmåt i dimman, sjukt läskigt alltså.
Jag somnade illa snabbt och sov fram till tre tiden inatt då Jonatan väckte mig och frågade om jag ville se på TV, jag började skratta och frågade vad han menade och då hade han tydligen drömt och pratat i sömnen haha.

Vid 5.15 imorse ylade hunden till och blev jätte glad för då kom Jonatans mamma och syster hem från deras Turkietresa. Så man låg vaken ett bra tag och somnade till slut utav utmattning och vaknade igen vid åtta imorse (söndag).

Och idag har vi inte gjort så mycket, bara myst. Jonatan körde hem mig för en stund sedan och här sitter jag tillsammans med hunden och deppar sönder. Pappa är iväg och mamma har kört iväg till Jönköping för att gå på kurs. Hon har ju ett nytt jobb och det är på en begravningsbyrå och hon blir borta ända tills på torsdag, tyvärr. Tråkigt tycker jag faktiskt, blir liksom så tomt. Och jag trodde ju faktiskt att hon skulle åka imorgon men det var ju tydligen idag så jag missade att ge henne en hejdå kram. :(

Nåja, nu ska jag se på TV och äta mina kiwis.





mysigt


älskade Converse ;D


Mätta och belåtna!


Nåja, nu ska jag se på TV och äta mina kiwis.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: