2010-03-07
 09:22:30

Väntans tider


Godmorgon alla sköna, sovit gott?
Jag har sovit hyffsat bra, inte så lätt med en pojkvän i sängen som vrider och vänder på sig och surar för att inte han kan sova. Till slut blev jag oerhört frustrerad och skällde lite på honom men då slutade han att väcka mig iallafall. Men inget ont öga mot dig Jonatan, älskar dig lika mycket hur lite du än kan sova ;) !! <3

Idag är det söndag (igen) ångest eller? Jag vill vara ledig nu, det hade inte suttit fel med lite semester just nu när vi har fått fler fall av vinterkräksjuka på jobb.. Usch, jag hoppas att jag slipper bli smittad!

Helgen har rullat på i all världens fart.

I fredags stack jag och Jonatan ut till min bror och hans rara Emelie, vi beställde (världens godaste) pizza frpn La Pizze och åt som aldrig förr. Jag åt för mycket och kände mig uppsvälld som en fet gris och mådde galet illa av allt fett.. men detta jobbiga var lätt värt det. Åh det var så gott och det känns toppen att jag kan äta lite skit nu utan att känna skuld för nu är det inte många kilon kvar tills jag är färdig!

I lördags vaknade jag vid sju på morgonen. Jag gick upp och drack lite vatten och sedan kopplade jag hunden och gick en lång lång lång runda. Vi gick långt och länge och vi var båda två rejält trötta när vi kom hem och jag som inte är så jätte van vid att vara ute och gå var alldeles mör i benen. När jag och min prinsessa anlänt väckte jag Jonatan och sedan fixade jag (världens bästa flickvän) en mumsig frukost till oss båda innehållande rostat bröd, ägg och te.
Resten av dagen kollade vi på lite filmer, bland annat Luftslottet som sprängdes som mamma har köpt.. dock somnade jag till den, ovanligt?!
Efter att ha latat oss hela dagen kände vi att vi behövde ha något att göra så vi gick en runda, faktiskt en ganska så lång runda som ledde oss runt hela Mörarp. Vi gick bland annat förbi där jag bodde innan, det var väl det finaste kvarteret för ett x antal år sedan men jäklar vad det hade förfallit, glad att jag inte bor där längre för så jäkla nerskabbat var det.
På vägen hem gick vi förbi affären och köpte lite gotte och mineralvatten, mumsigt. När vi kom hem började en film på TV som hette Tonårsliv med Linday Lohan.. har ju sett bätte filmer faktiskt.
Klockan 20.00 började Melodifestivalen andra chansen och gissa vem som somna? Jo jag, vem annars liksom? Haha, ibland blir jag så trött på mig själv. Men Pernilla gick iallafall vidare och hon är väl värd det eftersom hon är den enda som åstakommit något vettigt i denna festival, hon är nämligen den enda som kommit med en schlagerlåt.

Idag är det söndag och jag sitter och väntar på att Aktiverum ska öppna så att jag kan ringa och boka IW, det känns välbehövligt efter den här goda helgen som har bjudit på en hel del frestelser. Åh, det är jobbigt med helg, på något sätt har man fredags-och lördagsmys inprentat i huvudet. Det ska vara goda feta middagar samt lite gott till TVn på kvällen. Men men, jag har väl mer eller mindre förbränt det mesta med mina långpromenader och från träningen som jag ska gå på idag. Blir säkert lite gym också, känner ett grymt måste i kroppen.

Nu ska jag väcka min prins som sover sött i min säng i den kalla, mörka och läskiga källaren.


Min fina Alma.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: