2010-03-25
 05:16:50

Våffeldagen

Uha, tidigt är det och jag kan inte sova. Jag sov som en stock men sen vaknade jag och sen var det kört, men sånt är livet. Klockan är lite efter 05.00 och jag har redan hunnit med att betala alla mina räkningar så nu är jag nästan 5000 kr fattigare, känns mindre bra.

Igår satt jag och en kollega och pratade om skatt och restskatt. Alltså jag hoppas verkligen inte att jag ska få restskatt för då går jag i taket på riktigt alltså. Jag tjänar ca, 10, 000 kr i månaden (minst) och hur ska jag ha råd att betala då? Nä, nu hoppas jag att de som drar skatten har gjort det bra så blir det lugnt för oss alla.

Alltså jag måste bara berätta att häromdagen när mamma var ute och gick med Alma så mötte hon en lös hund vars ägare inte var så jätte obeservant. Bara för att deras hundar älskar andra hundar så behöver det inte betyda att vår stora hund gör det. Då hade mamma hållt in Alma eftersom hon inte är så värst glad för andra hundar (pga osäkerhet) så hade en jävla kärring komenterat det och sagt "sådär får man inte göra" och visst det är mamma fullt medveten om men om Alma skulle bita den hunden så skulle det ha blivit vårt fel. Även om Alma är kopplad och mamma håller in henne för vår och Almas egen skull så ska inte hundägare lägga hela sitt hjärta i förtroende på sina egna hundar. Hon hade inte koll på sin egen hund för den vägrade att lyssna och hade Alma tagit en tugga på den lille skiten så hade vi säkert fått avliva vår lilla prinsessa.
Hade det varit jag som hade varit ute med Alma och någon hade komenterat hur jag tog hand om mitt hund så hade kärringen fått en rejäl skopa över sig för jag håller då inte tyst. Hon hade fått höra och det hade känts för henne som en rejäl käftsmäll för jag kan när jag blir arg.
Mamma sa väl inte direkt något mer än att hon visste om att man ska låta hundarna göra upp osv genom lukt hit och dit men eftersom vi vet hur Alma är eftersom vi känner henne bäst så är det bättre på det här viset.
Och inatt så drömde jag om att jag hade mött den här damen och hon hade komenterat detta och hon fick så att hon teg, det var bara det jag ville komma till. Gamla tanter ska inte komma här och säga något om stora hundar medan dom själva inte kan ta hand om sina små råttor!
TACK, äntligen fick jag lättat!

Ja, men idag blir det jobb och stan. Efter jobb ska jag möta min fina kärlek i stan och han ska hjälpa mig att hitta en present till Sara, känns svårt eftersom hon och jag är så olika. Jag måste även köpa nya arbetsskor som stabiliserar mitt knä lite, hämta ut min klänning, leta upp mobilräkning, handla med mamma och och och en massa mer.

Vet ni vad? Nu ska jag ta och göra vid mig.


ojojoj vad gammal bild. :)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: