2010-03-18
 18:31:59

Hallongrottor&Örtbröd


Igår den lilla stunden då jag kände mig någerlunda pigg så bakade jag och mamma örtbröd & hallongrottor.
Bakandet sysselsatte mig rätt så bra, dock blev jag måttligt irriterad på den sabla smördegen som bara klibbade sig fast överallt. Det blev bra till slut allting trots min oförmåga att baka. Jag säger bara, antingen är man bra på att laga mat eller att baka och i mitt fall så är det att laga mat så nu i fortsättningen skall jag hålla mig till det.

Har ni sett vilken creepy deg? Nä, det är inte monsterslem det är persilja, ruccolasallad och färsk basilika som ger färg. Andra ingredienser var, rapsolja, jäst, vatten, vetemjöl, permezanost och salt. 
Mhm, ni kan tro att det smakade helt underbart!

Synd att jag aldrig hann ta en bild på resultatet.
Efter att jag smakat på brödet så somnade jag helt utslagen på soffan.

Över till mina fina hallongrottor, fast vi hade ingen hallonsylt så det fick bli med jordgubbssylt istället.

Mhm, yum yum!

Bakade ännu fler idag fast med hallonsylt endast för att de ska räcka till mina båda kalas.
Och eftersom jag mådde så bra i eftermiddags så tog jag med mig några i en påse och bjöd stackars Lina på fika. Snällt va?, tyckte att hon behövde lite uppmuntran nu när hon bara ligger hemma mig sina bandagerade bröst. 
<3 

Nu är jag hemma igen och är helt slut efter dagens aktiviteter så nu blir det en härlig dusch och sedan TV, ikväll är det ju Sveriges fulaste hem, ett program jag brukar se med min fina pojkvän. Dock är jag ensam ikväll, han är hemma hos sig och jag hos mig.
Efter programmet ska jag sova och imorgon är det jobb och träning som gäller!




OJ, vilken gammal bild.


Bilden är tagen sommaren 08, en sommar som är och förblir svårslagen!

Puss och godnatt, enii.


Lina

Dem var jätte goda! :D tack så mycket :* vi ses snart igen hoppas jag! <3



PUBLICERAT: 2010-03-24, 11:27:23 | URL: http://metrobloggen.se/linalogiskt

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: