2010-03-18
 12:30:26

Ang vinterkräksjuka


Kände att detta rör mig en hel del, inte bara mig utan alla som drabbats av denna elaka bakterie som speciellt jobbar med barn eller på vårdboende.

Mamma hittade en artikel på Helsingborgsdagblad och kallade på mig och eftersom jag jobbar med barn och har smittats utav den här bakterien håller jag fullständigt med.

Citerar; Som vårdpersonal har vi inget val - vi går rakt in i en arbetsmiljö med kräkningar och diarréer med en mycket stor risk "att själva drabbas"

Usch och fy ja, det är inget trevligt för fem öre. Läs mer om artikeln här.

Själv hade jag min karensdag i måndags och har inte förrän idag känt mig frisk och helt återställd. Även om jag har sjukpeng så förlorar jag väldigt mycket pengar på att vara hemma. Idag är det torsdag och egentligen skulle jag jobbat idag men jag kände mig så yr igårkväll plus att min feber hade stigit åtskilliga grader. Jag somnade tidigt och var helt utslagen hela natten. Nu är all min yrsel borta och jag mår skapligt och imorgon väntar jobb. Jag är överlycklig över att kunna gå och jobba igen för nu känner jag mig verkligen på benen igen.

Vinterkräksjukan sliter mer på en än man kan tro, jag menar att det är inte helt ok att bli andfådd utav att dra ut en kontakt från ett uttag.

Eller så är det bara såhär, face it, take it or leave it, du har själv valt ditt jobb.
Vad tror du?



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: