2010-06-09
 21:07:23

var tog mitt plåster vägen?

Var precis inne på Jackie Ferms blogg, vilket jag ganska ofta är eftersom den tjejen hon är så jäkla grym. Hon är ärlig och verkligen säger rakt ut vad hon tycker.

Hon skrev ett inlägg om sin avlidne bror Jack som dog i en av Sveriges värsta bilolyckor. Det smärtade mig att läsa inlägget eftersom två av mina barndomsvänner också avled i den här olyckan. Och när jag läste det här inlägget och bilden från olyckan kom fram så gjorde det så jäkla ont i mitt hjärta. Ett plåster från mitt sår i hjärtat rycktes hastigt bort och rev upp alla minnen, sorgsna som glada.

Jack, som var Jackies bror bodde i ett fosterhem som några bekanta till oss har eller driver (vad man nu kallar det) Nåja, både Jack och Jackie har bott i det här kärleksfulla hemmet, där även mina två barndomsvänner bodde fast de bodde ju där eftersom det var deras föräldrar som "drev" det.

En kväll skulle (jag tror att det var) fem av ungdomarna (inkl, Karro och Kattis) åka och handla något på en närliggande affär. Något hände (ville aldrig läsa eller veta om vad) så bilen totalkvaddades och av fem personer överlevde en enda person, en stackars pojke som såg allt. Usch..

här är iallafall inlägget och där fbland annat en bild på själva olyckan..
Livet ler inte alltid mot en...


MK

Jag växte upp med tjejerna , våra familjer hade ett bra band , föräldrarna var bästa kompisar och det blev vi också .. De skulle handla en present till sin mamma , hon fyllde år dagen efter olyckan .. det var en så bisarr känsla .. att höra att de inte fanns mer , att de aldrig kom hem igen .. det var hemskt , minns allt , fast i slow motion .. de förtjänade verkligen mer , allihop .. så hemskt att åka till deras hus nu .. det som tidigare var glatt e nu så tyst ... inga fler skratt .. saknar dem ..

vet inte varför jag började skriva här men alla behöver ibland svar och bekräftelse för att läka vissa sår ...



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: