2010-06-06
 08:47:58

Helgens bravader


Jag skämtar inte om att helgen har gått undan. Tiden har bara rusat förbi mig och det känns som att det har varit en aktivitet efter den andra.

Fredags;
Det var hem direkt efter jobb och sola. Efter någon timme i solen var det dags att göra vid sig och sedan bege sig till stan för att möta upp pappa. Vi gick från Olympia (jobb) till Gröningen, det är en bra lång bit på ungefär 30 minuter. Det kändes långt i högklackat.
Väl framme vid restaurangen beställde vi drinkar i väntan på resten utav sällskapet.
Kvällen var supermysig med väldigt god mat. Jag beställde till förrätt en Skagenröra på fullkornsbröd, till varmrätt blev det en ceasarsallad och till efterrätt beställde jag en marängssuisse och givetvis vin till. Allt var så jäkla gott och alla njöt utav varje tugga.
Kvällen var väldigt trevlig med massa härliga arbetskompisar som bjöd på en hel del skratt. Jag fick uppleva nya sidor av alla och det gjorde det hela väldigt trevligt.

När vi var klara på restaurangen begav jag mig mot Knutpunkten för att möta upp Jonatan och Kevin. Egenltigen skulle jag mött Annie och hennes kompis också men hon hittade roligare saker att göra. Hennes nitlott och jag lär komma ihåg det. Sånt glömmer inte jag. Med det förstörde inte för mig utan vi gick vidare till Bulls och spelade biljard. Jag är kass på biljard men jag vann hela tiden utan att ens få ner en enda kula i hålen. Jag hade roligt och Jonatan och Kevin hade nog roligt åt mig för jag sög på det haha.
När klockan närmade sig tolvslaget gav Kevin oss skjuts hem (jag var skit trött) och det var skönt att få lägga sig i sin säng och sova läänge!

Bilder;







(Alla hade inte kommit när bilderna togs)






Lördags;
Jag vaknade upp runt tio på morgonen efter en väldigt god natts sömn. Jag hoppade direkt i bikinin och lade mig i solen och bara njöt. Efter två timmar kom Jonatan och gjorde mig sällskap. Det är orättvist när han ska sola för att han får mycket mer färg och vi kan aldrig tävla om vem som blir brunast!!! ;)
Jag stack och köpte glass, mineralvatten och en tidning och sedan fortsatte solandet.
Vi låg i solen till ungefär fyra på eftermiddagen och sedan kom en del moln så då kände jag att det fick vara nog och tog en dusch.
Vi bestämde oss för att köra en runda inom stan för att gå och mysa vid gröningen och köpta glass och bara mysa. Det blev varsin mjukglass med smaskigt strössel på. Mys mys mys.

När vi kom hem tände vi grillen och slänge på varsin karré. Under tiden Jonatan skötte grillen så slängde jag in kroketterna i ugnen så att dom kunde ligga och gotta sig. Till köttet hade vi, kroketterna (såklart), grillad majskolv, sallad och beasås. Vi hade givetvis efterätt också, grillad banan med choklad, smaskens!

  Jag säger bara att min pojkvän är grillmästarnas mästare, han var nog till och med kock i sitt förra liv. Jonatan lagar så underbart god mat, han är riktigt duktig och jag älskar att laga mat tillsammans med honom. ♥

Annars så somnade jag på soffan redan vid åtta på kvällen till filmen Förtrollad. Jonatan har en så fruktansvärt tråkig flickvän haha. 







Söndag;
Det enda som jag har inplanerat är att se avsnittet av Desperate Housewifes som jag missade i tisdags, detta är dagens enda måste.
Innan det ska jag mysa med min Jonatan.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: