2010-01-16
 07:56:17

Körigt


Igår hade vi grovplanering på jobb. Dagen började med goda frukostbullar som vi smaskade på under ett möte som var på ca: 2 timmar. Efter att ha plockat undan allt så började jag städa lite i köket och när det var överstökat var det dags för lunch. Jag var inte ens med för att påverka beslut så jag fick en libanesisk kebabtallrik med stark vitlökssås. Gott tänker du men dock inte jag.

Hela gårdagen har vänt upp och ner på min mage totalt. Inte bara maten som jag kände mig dum till att tacka nej till utan bara accepterade den utan även tiderna vi åt.

Låt oss säga att vi satte oss ner för att ära fruskost vid 8.30 när jag som vanligast brukar äta 8.00. Jag åt inte någon gröt, inte någon pulver soppa eller en bar utan det som de andra åt. Kändes dumt att tacka nej när alla hade fixat en mysig frukost tillsammans.

Lunchen serverades vid 14.00 vilket är för sent för min del. Det blev väldigt fet mat, precis det som min mage inte tål just nu..

Och sen var en veckas slit helt i onödan känns det som!

Mitt matschema brukar se ut såhär:
08.00 Frukost, en pulverdricka, havregrynsgröt eller en bar
10.30 En frukt/en mellisbar eller en näve cashewnötter
11.30 Lunch dvs en pulverdricka, en måltidsbar eller en salladstallrik med kyckling
14.30 Mellis, en frukt, en mellisbar eller en näve cashewnötter

Och om det är träning som står på schemat så dricker jag en proteindrink innan och äter en frukt efter träningen. När jag kommer hem väntar en salladstallrik med röd quinoa, kyckling etc.

Förstår ni hur min mage mår? Jag har mått illa hela natten och har velat sätta fingrarna i halsen både pga skam och dåligt samvete samt pga hur körig magen har varit.

Och därför är jag uppe tidigt nu idag, en lördag. Klockan är snart 8.00 och jag ska snart ta och förbereda lite havregrynsgröt och sedan klä på mig lite träningskläder.
Lämnade min sovande prins nere i källaren, han har sovit dåligt inatt så ville absolut inte störa.

Nu ska jag kila, kram!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: