2010-02-07
 09:13:54

Söndag morgon

Godmorgon alla!

Har varit mer eller mindre off hela helgen.. I fredags åkte jag direkt hem till min kära pojkvän och drog upp honom ur sängen. Latmasken hade sovit till ett eller något, förstår inte hur man kan sova så länge men visst.

Vi tog ut Alma min lilla vovvis på en runda ute i den mysiga snön. Med oss ut hade vi Jonatans systemkamera så vi tog en massa fina bilder på min älskade hund.

Efter allt bus i snön åkte jag och Jonatan till Familia och fördrev tiden lite. Blev att jag shoppade en fotscrubkräm och ett sött linne från H&M. Oh, jag köpte även lite strumpor som jag har när jag tränar, ni vet sådana ankelstrumpor som är supersköna. Jag busade till det med ett snobbenmotiv ;)!

På kvällen kom min bror och hans sambo Emelie hit för att äta tacos med oss. Hur gott var inte det liksom? Jag måste ju varva numera med något "vanligt" mål mat om dagen. Synd att min mage inte klarar av fettet från köttet så det vände sig rejält och nu kommer det nog att dröja innan jag kommer att kunna äta tacos igen.
Nåja, på kvällen följde jag och Jonatan med paret hem och sov där, det var lättast eftersom vi hade planer inför morgondagen.

På lördagsmorgon vaknade jag av Emelies alarm som spelade lite musik för oss och hela höghuset, ljudet var inte nådigt haha. Vi hade lite planer inför dagen, vi skulle börja med stan. Sagt och gjort, vi befann oss i stan någon minut innan 10 för att kunna vara först inne på Strapatz  där dom sålde ut massa fina kläder för minst 70%. Billigt och bra, jag hittade massor som jag provade men bara rynkade på näsan åt. Dock köpte jg ett superfint armband med svarta pärlor. Bild kommer senare!
Efter 1½ timmes shopping i stan gick vi till bilen och körde till Aktiverum för att träna. Iw stod det på schemat och så blev det, passet var inte hårt men jag bestämde mig för att kämpa tills jag skulle svimma och nästan så blev det. Man bestämmer ju själv hur jobbigt man vill göra passet och det gjorde jag genom att ha mycket högre motstånd än annars.

Annars igår var jag och min Jonatan ensamma på kvällen och då blev det lördagsmys vid TVn. Vi underhöll oss till Big mommas house och melodifestivalen och sedan somnade jag i hans knä som en liten unge haha.

Idag är det söndag och här sitter jag uppe tidigt och är duktig, redan ombytt och äter lite frukost till ZTV. Blev en stor smarrig frukost med en nyttig fullkornsbröd smörgås med kalkon (smalt kött) och massor med paprika. Lättyoghurt med en halv skivad banan till, uppskuren apelsin och mullbärste. Idag blir det en laddad frukost för att kroppen behöver det inför dagens bravader.

Dagens schema:
Träna cirkelträning
Träna Indoor Walking
Simma

Jag känner att jag behöver ett rejält pass idag för att jag känner rastlösheten krypa längs ryggraden. Nä om man skulle ta och äta klart och slå över till något vettigare än ZTV och hoppa ner i sängen hos Jonatan en stund. Låter toppen!

Måste bara berätta att jag har nu gått ner 5,2 kg, duktig nenni! :)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: