2010-02-14
 20:33:21

Solo läsning

Har precis myst ner mig i soffan i mitt hello kitty nattlinne och min mysiga rosa morgonrock. Nyduschad och fräsch, insmörjd i härligt bodybutter, känns precis som en vanlig söndagskväll. Allt förutom min SOLO tidning som jag fortfarande inte har läst.
Så nu har jag bläddrat igenom den och fastnade speciellt för avsinttet SOLO älskar dig. Det är en artikel ang. att älska sin kropp precis som den är. Här berättar fyra olika kvinnor om hur de har känt och känner för sina kroppar i nuläget. Fastnade speciellt för en kvinna som berättar om en bypassoperation och hon har gått ner 40 kg. Men det var inte just det som jag fastnade för utan att jag fastnade för något vist hon nämt. Jag citerar "Ta åt dig av de positiva komentarerna men inte av de negativa; folk säger saker för att vara taskiga eftersom de inte gillar något hos sig själva"

Varför kom jag aldrig på det? Jag menar, man får ju höra negativa saker om andra eller om sig själv var och varannan dag men då trodde jag att det mesta av skitsnackat grundade sig i avundsjuka. Men numera tror jag att det grundar sig i de båda ovannämda.

Sluta klanka på folk och bry er mer om er själva, då mår ni sjävla som bäst!



Kvinnan till vänster sa detta kloka.

Nu säger jag night night och sleep well.
Puss!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: