2010-04-29
 14:31:04

Pudel attackerade schäfer


Där jag bor finns många hundar, inte herrelöse men här är många hundägare i de närmsta kvarteren.  Många är snälla, många är vilda och tuffa. Min hund är av den tuffa sorten, hon är stor, hon är svart och hon är en schäfer. Det är min fina Alma det. Hon skäller och kaxar vilket gör att folk tar omvägar förbi en. Jag älskar henne precis som den hon är och det är väldigt mycker, hon är bäst helt enkelt.

Alldeles precis var jag ute på promenad med henne och ut från en infart rusar en äcklig liten pudel ut och attackerade min stolta hund. Den skällde, det högg och den var riktigt läskig för att vara så liten. Alma skulle skydda mig och högg ut i luften och lillskiten skrek till.. MEN fortsatte att provocera Alma. Och jag som gick och pratade i mobil var redo att kasta den i marken för att bära iväg henne. Den högg inte bara efter Alma utan mig och hade den fått tag i mitt ben hade den äckliga hunden säkert gnagt sig igenom det också. USCH, jag blir så arg. Ja skrek åt den jävla kärringen att ta tag i sin äckliga hund. Hon gick runt där i godan ro. HADE det varit min hund som gjorde så som hennes hade ja skällt, jagat och jaa. Jag hade varit så förbannad.

I luren under den här insidenten hade jag Jonatan och han hörde allt. Jag kan många ord om de så ska komma till användning. Kärringen gick bakom mig för att be om ursäkt men hade jag vänt mig hon hade hon fått sig en rejäl näve mellan ögonen för så förbannad var jag.

Ja och mina skor, min nya vita Converse är numera smutsiga pga av den äckliga lilla pudeln utbrott.
Har sån lust att slänga en hundbajs i deras brevlåda!

Nu har ni stött på en något förbannad Jenny. Och när detta händer börjar jag oftast gråta för att jag inte kan uttrycka min irritation så efter händelsen tog jag tag i mobilen igen och började nästan gråta i Jonatans öra. För det första så hade det berott på att jag var rädd att Alma hade skadat sig. För det andra för att min dyra klocka hade gått sönder (vilket den inte hade) och att mina nya skor blev smutsiga.


Nennis lilla pärla.

Så kort och gott. Jag gör allt för min hund, det gör väl alla?



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: