2010-04-25
 09:00:42

Konfirmation för Matilda

Klockan 12.00 infann vi oss i en kyrka i Landskrona, i en av alla hundratals kyrkor alltså. Som vi körde och letade..

Det var en trevlig cermoni/mässa med sång och teater. Dock blev det lite långdraget under nattvarden osv, det var så himla mycket folk att det var galet.

Efter mässan samlades alla någonstans i Tågarp (klubbhus eller något) för att fira Matildas bekräftelse av hennes dop. Det blev mat tillsammans med trevligt folk. De bjöd på helt underbar kalkon med potatisgratäng med timjan (supergott!!), bröd och sallad. Åh jag har nog aldrig varit så mätt!
Efter maten blev det kaffe/te och tårta, det fanns två olika att välja mellan, en var som en Buddapestrulle fast i tårta och en prinsesstårta. Jag valde Buddapesttårtan eftersomjag är så fruktansvärt trött på prinsesstårta sedan skoltiden, haha.

Efter kaffet satt vi kvar ett tag och sedan började klockan dra sig mot nästa festlighet. Det var kalas i Munka Ljungby som väntade och innan det skulle vi svänga inom hemmet för att gå ut med hunden. Efter det så var det bara att åka.

Där blev det också mat, en sorts potatissallad med fetaost, oliver och grejor tillsammans med rostbiff, yum! Efter det blev det efterrätt, cheesecake i tre olika variationer så efter det var man återigen proppmätt, jag orkade inte ens dricka något vatten för så mätt var jag. Man borde kanske inte klaga för det är dom som aldrig får äta sig mätta. Men iallafall, jag var sprängmätt och hela jag kände mig sjukt svullen.

Här kommer lite bilder från gårdagen;

Jonatan skulle upp, inte lätt att väcka honom.
Men jag tyckte att det var gulligt att han mös med min biffo.


Äntligen påväg!


Matilda vägrade att titta på mig, blyg som hon är  ;)


Satt så långt bak och fick inte heller använda blixt..


fina fina du.


Efter att kollekten hade tagits upp


Handpåläggning, här fick konfirmanderna ett halsband samt ett ljus.
suuddigt! :(


Hade något att göra med hon kvinnan som blev ihjälslagen i Landskrona


Presentöppning.


Vidare till kalas.
Du är helt underbar min fina Jonatan!!

Åh , det känns att man satt ner hela dagen i ryggen för nu värker den igen. Lite träning imorgon och den kommer att må fint igen! Men nu ska jag känna hur varmt det ät ute, det ska bli fint idag ju. Och snart ska jag väcka min sköna höna. Men först ska jag koka mig lite te och njuta av det.




KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: