2010-04-29
 06:35:47

En morgonpigg Nenni


Brukar vara så och verkar förbli så!

Sitter och äter frukost, en apelsinbar och en kopp Mullbärste, back on track med det teet igen.

Iågr var en tuff dag. Efter jobb hämtade som sagt Jonatan mig och vi skulle direkt till Väla. Först när vi anlänt sa han "Jenny, vi måste fixa pass!!" och jag där i min lugna samt goda ro sa att det är inte brådis just nu för det tar typ bara en vecka. Nej han fick som han ville så vi åkte tillbaka till stan först gå in till polisen. Sagt och gjort, skönt att ha det överstökat, fult foto på mig men vadådå? ;) Jag är inte så snygg på mitt körkort heller.
Nåja, sen åkte vi till Väla och där hittade jag min perfekta resväska. Den är jätte fin, den är limegrön vilket är superbra för då är den antagligen lätt att hitta på banden bland alla svarta. Den var på kampanj, sådan ny modell så jag fick den för halva priset så 449 kr är den väl värd. Toppen!
När vi har kollat färdigt inne på Väla drog vi oss mot stan igen för att gå och kolla där. Jonatan behövde det för han vet inte riktigt vad han önskar sig på sin 20 års dag.
När vi hade tröttnat på stan gick vi upp för Kärnans trappor och satte oss på en bänk och njöt utav den härliga utsikten över sundet.
När klockan började att dra sig mot fem så gick vi tillbaka till dagiset. Jag skulle på personalmöte och han skulle hem. Puss och hej och sedan gick jag in.

Vi pratade om semester till sommaren, jag hade redan v. 25 (midsommarveckan) då jag ska till Rhodos. Och annars är dagiset stäng veckorna 30&31. Så jag tog en vecka innan det, så v.29 är jag också ledig. Det ska bli skönt med lite ledighet i sommar för att förra sommaren började jag att jobba direkt efter studenten och var bara ledig de två veckorna som dagiset var stängt så ja semester behövs verkligen!

Nu, idag är det torsdag och imorgon är det fredag, alltså snart är det helg. Jag vill bara ha helg nu.  Visst är det Valborg imorgon? Ja, det ska ju regna som vanligt. Förutom förra Valborg, då var det typ sommar men det är ett litet undantag.

Annars i helgen ska jag bara mysa med min Jonatan och på söndag ska vi gå på hans systers dansuppvisning. Hon dansar för Anne Wilson, inte illa va!?

Nej nu ska jag sörpla vidare på mitt te och sedan är det jobb som väntar.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: