2009-12-13
 20:51:13

Göteborg: Dag 1

En lite uppdatering om dag 1 i Göteborg:

Jonatan kom till jobb och hämtade mig. Vi styrde mot en Preem mack för att köpa lite dricka, faktiskt där Lina jobbar men hon var nog inte där precis då.
Efter vårt lilla inköp satte jag mig bakom ratten och gasade ut på motorvägen, körde av mot Göteborg och äntligen var vi på väg.
Jonatan satt och roade sig så bäst han kunde, han satt och lekte med sin kamera.

När vi väl kommit fram till hotellet kände jag mig helt utmattad efter att ha kört hela vägen till Göteborg och ännu värre inne i Göteborg mitt i rusningstrafik. Efter ett antal svordommar var vi framme, parkerade bilen och checkade in.
Det första jag gjorde när jag kom upp på rummet var att slänga mig på sängen andas ut. Efter att ha hämtat andan ställde jag mig vid fönstret för att kolla in utsikten.. den var helt underbar! Alla lampor tända över Göteborg och då menar jag mer eller mindre hela Göteborg, kändes så iallafall.

Efter någon lugn timme hoppade jag in i duschen och fräschade upp mig. Jag och Jonatan skulle spana in stan en stund. När vi kom förbi Scandinavium kom det upp ett meddelande på den elektroniska reklamskylten att det var julöppet i Nordstan fram till 22.00 så vi började gå åt det hållet. Efter många förvirrade omvägar hittade vi dit, helt plötsligt efter att vi nästan gett upp hoppet fanns det rakt framför oss.

Efter att ha kollat runt lite i denna fantastiska stad begav vi oss tillbaka till hotellet.
Gissa vem som somnade på studs? Jo jag och sen kunde jag knappt sova den natten pga nya ljud osv. 

Göteborg dag ett
Färden mot Göteborg


Roade mig lite


Promenad

Fler bilder kommer så vänta tålmodigt!


Louise

Du är ju så sjukt söt! Vad gjorde ni i Gbg? Julshopping eller? :)



PUBLICERAT: 2009-12-14, 00:48:21 | URL: http://louaise.devote.se
Anonym

Japp en massa shopping och mys med min kärlek. :)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: